راه های آرامش اعصاب

راه های آرامش اعصاب

روش های گوناگونی برای رسیدن به آرامش وجود دارد که به آسانترین، راحت ترین و مؤثرترین روش می پردازیم. در این مقاله از بخش روانشناسی نودی راه های آرامش اعصاب و روشهای رسیدن به آرامش را توضیح می دهیم و از ۵ مرحله تشکیل شده است. که عبارتند از:

  1. آرام شدن حواس
  2. احساس مثبت داشتن
  3. کاستن از تحرکات ذهنی
  4. ریلکس کردن کل بدن
  5. رها کردن

هدف از این ۵ مرحله رسیدن به آرامش کامل جسمی و روانی در موقعیت های گوناگون است. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که آرامآرام سازی، خاموش کردن و از بین بردن فعالیت را به گونه ای انجام بدهید تا به نقطه ای برسید که در آن هیچگونه تنش روانی و جسمی وجود نداشته باشد. با ما همراه باشید تا این مراحل را برایتان توضیح دهیم.

مرحله ی اول: آرام شدن حواس

این مرحله راحت شدن از مشکلات و مسائلی است که ما را در برگرفته است. برای مدت کوتاهی نیز که شده باید دنیای اطراف را فراموش کنیم و به بدن امکان دهیم که فقط به استراحت و آرام سازی خود بپردازد.

bigstock-Young-group-relaxing-together-39036334-cropped راه های آرامش اعصاب

راه های آرامش اعصاب

چگونگی آرام ساختن حواس

  1. نفس آرام و عمیق بکشید
  2. چشمها را بسته و خود را رها سازید
  3. به صورت فعال صداهایی را که از محیط می آید، بشنوید و هیچ تلاشی برای فراموش کردن آن انجام ندهید. زیرا موقمت شما بیشتر شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

مرحله ی دوم: احساس مثبت داشته باشید

شما باید نگرش و رفتار انفعالی و بی تفاوت داشته باشید. باید حالتی به جود آید که انگار ناظر یک احساس شیرین هستید. برای اینکه شما به این احساس با دقت دسترسی پیدا کنید، باید از حوزه نیمکره ی چپ مغز به نیمکره ی راست مغز وارد شوید. شما بادی خیلی راحت و ریلکس باشید.

چگونگی داشتن احساس های مثبت

  1. به افکار مثبت و سازنده روی آورید.
  2. به آهستگی جمله یا تلقینی مثبت را بخوانید؛ یا اینکه مکان و موقعیتی عالی که شما در آنجا احساس راحتی و آرامش می کنید را مجسم کنید. شرایطی که از شما حمایت می شود و جایی که شما دوست دارید و هیچ گونه تنش و نگرانی در آن ندارید را تصور کنید. مانند کنار دریا، باغ پر از گل و دشتی سرسبز
images-1 راه های آرامش اعصاب

راه های آرامش اعصاب

مرحله ی سوم: کاستن از تحرکات ذهنی

زمانی که شروع به شمردن نفس های خود می کنید نیازی ندارید که عمق یا تعداد دفعات تنفس را تغییر دهید. به همان صورتی نفس بکشید که همیشه می کشید. بهتر است از راه بینی نفس بکشید و فقط نسبت به تنفس آگاهی داشته باشید. خیلی آرام و آهسته پس از هر بازدم بشمارید. یا ذکری را انتخاب کنید و با تکرار آن، احساس کنید طنین آن در تمام وجود شما می پیچد. گویا با جریان هوا کلمه نیز به عمق وجود شما نفوذ می کند.

با ما همراه باشید تا در قسمت دوم راههای آرامش اعصاب نحوه ی آرام سازی ذهن و مراحل بعدی آرامش را توضیح بدهیم. برای مطالعه روی لینک کلیک کنید.

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. ۱۴ آذر , ۱۳۹۶

    […] مقاله قبلی از روانشناسی نودی راههای رسیدن به آرامش تا مرحله ی سوم را توضیح دادیم. اکنون بخش دوم روش های […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *